Wczesnym porankiem, 14 września 2021 r., w pobliżu dworca autobusowego w Olsztynie czekał na nas duży autokar. Gdy okazało się, że dwie klasy i opiekunowie są w komplecie (2 TR, 2 PTG i czworo nauczycieli), ruszyliśmy w stronę Gdańska.

Sympatyczny kierowca zawiózł nas do punktu docelowego – Muzeum II Wojny Światowej. Przed pięknym i nowoczesnym budynkiem czekali wcześniej umówieni przewodnicy. Sam obiekt jest rozległy, główne pomieszczenia znajdują się pod powierzchnią ziemi, zamknięte w niezwykłej architekturze gmachu.

Muzeum posiada ogromne zasoby eksponatów, liczne wystawy oraz filmy z czasów wojny. Mieliśmy okazję zobaczyć, co się działo na różnych jej frontach. Spora część zbiorów poświęcona jest wydarzeniom, jakie miały miejsce w Polsce. Spędziliśmy w Muzeum II Wojny Światowej ponad trzy godziny, podczas których przewodnicy z dużym zaangażowaniem opowiadali o losach świata w czasie tego największego konfliktu zbrojnego w historii. Po opuszczeniu obiektu mieliśmy okazję zwiedzić odrobinę starego miasta. Był też czas wolny, młodzież rozpierzchła się po terenie starówki w poszukiwaniu ciekawostek i interesujących zakątków Gdańska. W wyznaczonym miejscu i o wyznaczonej godzinie zebraliśmy się wszyscy i wróciliśmy do autokaru. Zmęczeni dniem wrażeń, innym powietrzem, rozpoczęliśmy podróż w kierunku Olsztyna. Do celu dotarliśmy bez przeszkód.

Wyjazd do Gdańska był udany: piękne miejsce, zastrzyk historycznej wiedzy i doskonałe towarzystwo. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tamtego dnia.